Het Ruud Middel Rally Team heeft in haar korte bestaan al diverse auto's in bezit gehad. Hieronder een overzicht.
Fiat Cinquecento Trofeo (2005-2008)
Het team maakte in het seizoen 2006 haar debuut onder eigen vlag met de Cinquecento. De auto waarmee Roel Fassbender en Bart Hissink in 1998 kampioen in de gelijknamige merkenklasse werden.
Met slechts 899cc is deze Fiat de kleinste auto van het veld. Echter door de speciale Magneti Marelli computer en het werk van tuner Carly Motors schopt dit kleine motortje het tot 72pk. Mede door het lage gewicht van nog geen 700kg komt de auto verrassend snel van zijn plek.
Motor: 899cc (SPI 170.A.1000)
Vermogen: 53kw / 72pk
Versnellingen: 5
Motormanagement: Magneti Marelli (verzegeld)
Schokbrekers: Bilstein
Veren: Bilstein
Remmen algemeen: standaard remleiding met rvs remslangen
Remmen voor: 240 mm massieve schijven met DS2500 remblokken
Remmen achter: standaard remtrommels met standaard voering
Banden: 160-53-13 Michelin
Accu: standaard 44Ah in motorruimte
Fiat Seicento Sporting Trofeo (2008-2017)
Als opvolger van de Cinquecento Trofeo bood Fiat Nederland in 1999 de Seicento Trofeo aan. Deze auto is in alle opzichten meer rallywagen dan de Cinquecento. Het 1108cc motorblok is door diverse handelingen van Fiat Auto Corse in staat 108pk te leveren.
Dit vermogen wordt via een korte zes-versnellingsbak naar de wielen gebracht. Zowel voor als achter zijn remschijven gemonteerd en voor een goede wegligging zorgen de vier verstelbare Proflex schokbrekers.
Motor: 1108cc (MPI 187.A.1000)
Vermogen: 79kw / 108pk
Versnellingen: 6
Motormanagement: Magneti Marelli (verzegeld)
Schokbrekers: Proflex
Veren: Proflex (voor) en Eibach (achter)
Remmen algemeen: Volledig rvs ommantelde remleidingen, remkrachtregelaar en overmaatse rembekrachtiger.
Remmen voor: 240 mm geventileerde schijven met DS3000 remblokken
Remmen achter: 240mm massieve schijven met DS2500 remblokken
Banden: 160-53-13 Michelin, Hankook
Accu: RedTop40 achterin
Fiat Grande Punto R3D Abarth (2017-heden)
Deze Grande Punto is door Abarth ontwikkeld en gebouwd voor de FIA R3D categorie, een klasse speciaal voor diesels.
Naast de sterk verbeterde JTD motor, door onder andere een grotere turbo en interkoeler, heeft de auto een sequentiele versnellingsbak van Sadev, een verbeterde wielophanging en rondom dikke remmen van Brembo.
Motor: 1900cc JTD
Vermogen: 200pk / 400nm
Versnellingen: 6 (sequentieel)
Motormanagement: Magneti Marelli (verzegeld)
Schokbrekers: ExtremTech
Veren: Eibach (voor en achter)
Remmen algemeen: Volledig rvs ommantelde remleidingen, remkrachtregelaar en overmaatse rembekrachtiger.
Remmen voor: Brembo 4-pots remklauwen met 350 mm geventileerde schijven en DS3000 remblokken
Remmen achter: Brembo 2-pots remklauwen met 250mm geperforeerde schijven en DS3000 remblokken
Banden: 190-625-17 Hankook
Accu: RedTop40 achterin
Project (2007-heden)
Aan de opvolger van de Seicento wordt inmiddels hard gewerkt. Wat het precies wordt, houden we nog even geheim, maar hieronder vast een paar specificaties!
Motor: 1050cc (A112B2)
Vermogen: 68,7kw / 94pk bij 7000rpm
Versnellingen: Bacci dogbox met 5 versnellingen
Motormanagement: DTA S80
Servizio Corse
Naast een rallywagen heeft het team nog een aantal voertuigen die zij elke wedstrijd meeneemt. Hieronder een beknopt overzicht van de servicewagen, de verkenningsauto en de auto-ambulance.
Fiat 238
De servicebus is eind 2013 zelf opgehaald in Mantova, Italië. Daar deed de uit 1972 afkomstige Fiat 238 dienst als marktwagen voor de lokale snoephandelaar.
Na een grondige technische inspectie is de binnenkant voorzien van alle gemakken die tijdens een rally nodig zijn. Uiteraard heeft KAN Reclame er voor gezorgd dat de bus helemaal in stijl beletterd is!
Opel Astra
Deze zwarte Opel Astra is het werkpaard van het team.
Verdonk auto-ambulance
Om met een rallywagen een lange afstand over de snelweg af te leggen is geen pretje. Daarnaast wil het wel eens gebeuren dat de auto ná een wedstrijd niet meer zo goed rijdt als ervoor... Daarom heeft het team ook een auto-ambulance in het bezit. Deze Verdonk dubbelasser, met vlakke laadvloer tussen de wielen, heeft zich zowel tijdens een wedstrijd als ook daarbuiten al meermaals bewezen!