Teleurstellend einde seizoen 2010.

Op zondag 7 november vond traditioneel de afsluitende wedstrijd van het Nederlands rallykampioenschap plaats in Hengelo. De lange voorbereiding van het team ten spijt, bleek al op de eerste klassementsproef dat rallysport vooral een mechanisme sport is. Ruud: “Het probleem met de motor waar we al het hele seizoen last van hebben, stak na enkele bochten alweer de kop op. Ik merkte tijdens het eerste rondje van de rondkoers dat de auto bij volgas haperde, maar wel het volledige toerenbereik haalde. Bij een pedaalstand van ongeveer 95% ging het vele malen beter. ‘Pedal to the metal’ zorgde in ons geval dus voor minder in plaats van meer snelheid!”.
Na de eerste proef was er al dusdanig veel tijd verloren dat winnen geen realistisch doel meer was. De overige vier kp’s werden daarom in een gematigd tempo afgewerkt waarbij vooral gelet werd op rempunten en ideale rijlijnen. Aan de finish blijkt de Seicento-equipe slechts 40 seconden achter de winnaar als derde geëindigd te zijn. Claudius: “Met een goed afgestelde en niet haperende Seicento hadden we de overwinning zeker binnen weten te halen. Maar ‘als’ telt niet in de rallysport”. Het is dus zaak de komende winterstop te benutten om het probleem definitief op te lossen en uitgebreid te testen. Ruud: “Onze eerstvolgende wedstrijd is daarom nog niet zeker. Eerst maar eens een paar testdagen inplannen!”.

Comments are closed.


Programmeren Matthijs Verhulst